Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub towaru niż przekonując możliwego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

Kaizen Media

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz również zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie poprawnie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój prywatny smak deseru, integrując pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie tylko wiązać mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by klient, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on dobry technicznie i łatwy.