Jednym z globalnych wyzwań w większości miast w Polsce jest komunikacja. Nasze województwa są nie dostosowane do tak wielkiego natężenia ruchu, jaki powstał przez wzrost liczby aut na krajowych szosach. Z tego powodu jedną z najważniejszych kierunków rozwoju które powinno rozpocząć prawie każda gmina jest inwestycja w rozwój dróg i komunikację. Drogi i komunikacja miejska to priorytet, jaki da przestrzeń na to by poprawić zadowolenie krakowian a także usprawni całość infrastruktury Krakowa.
Wśród pozostałych lokalizacji, nowe projekty komunikacyjne jakie realizuje Kraków mocno się wyróżniają. Krakowianie w referendum wypowiedzieli się za budową metra, jednak przed tym jak ono powstanie, w rozwój komunikacji miejskiej i nawierzchnie drogowe trzeba zainwestować sporo środków . Z ważniejszych decyzji finansowych trzeba wymienić:
całkowicie napędzaną elektrycznie linię autobusów – pierwszą w kraju,
innowacyjne torowisko na Ruczaju,
w pełni przebudowany dworzec kolejowy wraz z centrum handlowym.
Oprócz tego, w planach Kraków ma inwestycje w przynajmniej kilka nowych dróg dojazdowych między już wybudowanymi drogami i remonty już powstałych połączeń autobusowych oraz dróg dojazdowych.
Krakowianie remontów nie lubią – problemy w poruszaniu się i dotarciu do pracy dają się im we znaki w codziennym życiu. Trzeba jednak pamiętać, że bez napraw infrastruktura nie może się poprawić i aby mieszkało się lepiej, trzeba wytrwałości.Majchrowski działania
Inwestycje w rozwój transportu to nie jedynie następne linie komunikacji, ale również lepszej jakości nawierzchnia jezdni, która będzie lepsza i wytrzymała. ( kolejnym z takich wzorów może być odporna na ścieranie powierzchnia drogi na przedłużeniu dróg Zakopiańska – Brożka oraz na zachodniej drodze Wadowickiej). Oczywiście, Kraków potrzebuje jeszcze kolejnych remontów i inwestycji, by poruszało się po mieście wygodnie. Zarówno samochodem, ale też autobusami. Mimo to widać jasno, że wszystko jest na świetnej trasie do tego, by mieszkańcom mieszkało się tu naprawdę miło i przyjemnie.